TILLBAKA NU I HÖST!

Mitt favorit program alla tiders är nu till hösten tillbaka...

Fångarna På Fortet ska göra Comeback!

Sitter redan och längtar efter prgrammstarten!

Låt oss hoppas att det kommer bli lika bra som man kommer ihåg att det var :)

Så här står det i aftonbladet idag:

TV4, slå i gonggongen!

Nu gör tv-klassikern ”Fångarna på fortet” comeback.

Gunde Svan och Agneta Sjödin är klara som programledare.

Den gångna höstens storsatsning ”Kändisdjungeln” slutade i fiasko.

Men nu vänder sig TV4 till en av sina tidigare framgångssagor för att säkra sin kommande hösttablå.

Det klassiska tävlingsprogrammet ”Fångarna på fortet” kommer tillbaka.

Kontrakten med den engelska formatägaren Zodiak Entertainment ska nyligen ha skrivits under och inspelningarna på Fort Boyard i Frankrike beräknas enligt uppgifter till Nöjesbladet dra igång i början av sommaren.

”Kärt återseende”

När Nöjesbladet når TV4:s Maria Mowbray, tillförordnad programchef, bekräftar hon uppgifterna.

– Ja, det stämmer. Det är en riktig TV4-klassiker i en genre som är ständigt aktuell och populär. Vi tror att det blir ett väldigt kärt återseende för en generation som upplevt programmet tidigare.

Men det finns också en ny generation som nu får chansen att upptäcka det här programmet, säger hon.

Trots att projektet beskrivs vara i sin linda är den tidigare skidkungen Gunde Svan, 48, och programledaren Agneta Sjödin, 42, redan uppknutna för att leda programmet.

Vilka kändisar som ska tävla är än så länge oklart. TV4 har precis inlett sitt castingarbete.

Gunde Svan och Agneta Sjödin ledde under 90-talet med stor framgång ”Fångarna på fortet” tillsammans.

Och nu är de alltså tillbaka.

Trygg med Agneta”

– Det känns jättekul. Det var ett tag sedan jag jobbade med Agneta, men det är alltid roligt att jobba med henne, vi trivs bra ihop. Jag känner mig trygg med henne, säger Gunde Svan.

Varför funkade ”Fångarna på fortet” så bra när ni ledde det?

– Det var ju vi som började och sen var det helt ny tv när det kom. Det var ingen genre som var i närheten av det.

Behöver programmet förändras för att funka i dag?

– Det blir lite gammal nostalgi och det är väl det som är tanken. Det funkade ju väldigt bra när vi körde, men det har ju hänt mycket sedan dess och jag tror att programmet går att skruva till ytterligare, säger Gunde Svan.

Varför funkade ”Fångarna på fortet” så bra när ni ledde det?

– Det var ju vi som började och sen var det helt ny tv när det kom. Det var ingen genre som var i närheten av det.

Behöver programmet förändras för att funka i dag?

– Det blir lite gammal nostalgi och det är väl det som är tanken. Det funkade ju väldigt bra när vi körde, men det har ju hänt mycket sedan dess och jag tror att programmet går att skruva till ytterligare, säger Gunde Svan.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Tihi, mitt favoritprogram också! =D Gud va glad jag är att det är just Gunde och Agneta som är programledare också, annars tror jag inte att det skulle bli någe bra =P Det kunde nog också blivit rätt bra om Kayo hoppade in istället för Agneta, men det är bäst som det är nu! =D

2010-03-30 @ 22:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0